Ett riktigt hjärteprojekt!
- Nadia Eriksson
- 25 juli
- 1 min läsning
Uppdaterat: 29 juli
Att designa en webbplats innebär så mycket mer än bara layout och färger. Det handlar om tillgänglighet, språk, och hur man bäst når olika målgrupper med olika behov. Hur får vi människor att förstå vårt koncept, när upplevelsen av SkillStation är så individuell? Vilka bilder ska vi använda? Vad väcker intresse nog att få någon att ansöka – eller bara ta kontakt och ställa en fråga? Ska vi ge mycket detaljer, eller hålla det enkelt?

Att lansera den nya versionen av vår webbplats skillstation.se har varit ett riktigt hjärteprojekt. Ett år efter vår första lansering har vi lärt oss mycket – både från hur sidan har presterat och av deltagarnas och kollegornas feedback. Nu har vi förenklat allt ytterligare, och eftersom vi idag har en tydligare bild av vad SkillStation kan vara, har också vårt budskap blivit skarpare och språket mer träffsäkert.
Men – det är fortfarande en utmaning att få återkoppling från vår unga målgrupp.
Vi söker deltagare som varken studerar eller arbetar, och vi behöver hjälp att hitta dem. Kanske är de autistiska, kanske särbegåvade, kanske dyslektiska. Känner du någon som tillhör målgruppen? Vi vore otroligt tacksamma om du ville tipsa dem om vår webbplats och be dem kika – och gärna höra av sig med sina tankar.
Vi välkomnar all feedback på innehåll, utseende och upplevelse – men ber vänligt men bestämt att webbutvecklare avstår från att kontakta oss med erbjudanden om tjänster.
Tack för att du läser – och kanske hjälper oss att hitta nästa nyfikna deltagare!
SkillStation är ett treårsprojekt som ägs av Leksands folkhögskola med stöd från Allmänna Arvsfonden.
Opmerkingen